Vragen en antwoorden

Om antwoord te vinden op uw vraag, kunt u in onderstaande zoekbalk heel eenvoudig uw zoekterm invullen of u scrollt u door de afzonderlijk weergegeven hulp-categorieën.

Als u hier geen antwoord op uw vraag kunt vinden, kunt u natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice via telefoon of email.

Klantenservice
+31 20 - 262 86 77
(houd uw klantnummer en telefoon-PIN bij de hand)
maandag - vrijdag van 8:00 uur tot 22:00 uur

Geïnteresseerden
+31 20 - 262 86 70
maandag - vrijdag van 8:00 uur tot 20:00 uur

FAQs doorzoeken

Hulp-categorieën


Openen van rekening

Heeft u vragen rond het thema openen van een rekening? Hierna vindt u antwoorden op de belangrijkste en meest gestelde vragen.
Algemeen over het openen van een rekening
Kan ik meerdere referentierekeningen opgeven?

U kunt per bestaande rekening/depot bij flatex 1 referentierekening opgeven. 

Heeft deze ingevoerde informatie u verder geholpen?

Rond rekening en depot

U heeft vragen over de risicoklassen, over volmacht, over wijziging van uw stamgegevens en over de wachtwoorden? Hierna vindt u antwoorden op de belangrijkste vragen die betrekking hebben op de rekening en het depot.
Algemeen rond rekening en depot
Ben ik verplicht mezelf in een risicoklasse in te delen?

De Wet op de effectenhandel bepaalt dat elke belegger zichzelf in een risicoklasse moet indelen. Dit dient ter bescherming van uzelf, zodat u geen risico's kunt nemen die uw persoonlijke bereidheid daartoe te boven gaan.

 Ook flatex Bank AG valt onder de wet effectenhandel en moet u bij het opening van een bankrekening en depot verzoeken, uw persoonlijke risicoklasse op te geven. Als u activa wilt verhandelen die uw risicoklasse overschrijden, krijgt u een waarschuwing die u niet toestaat de gewenste aankoop te doen.

U kunt natuurlijk de risicoklasse van uw handelsactiviteiten op elk gewenst moment aanpassen.

Heeft deze ingevoerde informatie u verder geholpen?
Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Om uw wachtwoord te wijzigen, moet u inloggen in uw webfiliaal en op het menupunt "Service" klikken en het submenupunt "Login-wachtwoord" selecteren. Hier kunt u uw nieuwe gewenste wachtwoord invoeren. Houd rekening met het volgende:

  • Het nieuwe wachtwoord moet van de 10 laatst gebruikre verschillen
  • Het wachtwoord moet minstens 8 tekens lang en alfanumeriek zijn
  • Er is ten minste 1 letter en 1 cijfer vereist
  • De wijziging van uw wachtwoord is slechts 1x per dag mogelijk

 

 

 

De wijziging is onmiddellijk geldig.

 

 

 

 

Heeft deze ingevoerde informatie u verder geholpen?
Wijziging referentierekening (alleen bij terugmelding via het webfiliaal + formulier)

Wij vragen u het document “Wijziging van klantengegevens” ingevuld en ondertekend aan het onderstaande adres te sturen, om de opgeslagen referentierekening te laten wijzigen:

flatex Bank AG
Postbus 7030
1007 JA Amsterdam

Zodra flatex Bank het formulier ontvangt, wordt uw referentierekening gewijzigd.
Het formulier moet origineel per post worden toegestuurd, aangezien de wijziging van de referentierekening gevoelig ligt. Bij voorbaat dank voor uw begrip.

Hartelijk dank voor uw hulp en uw moeite.

Heeft deze ingevoerde informatie u verder geholpen?
Zijn mijn investeringen bij u veilig?

www.edb-banken.de. Voor verdere vragen staan wij u graag hier te allen tijde ter beschikking.

Heeft deze ingevoerde informatie u verder geholpen?

Depotoverdracht

U heeft vragen rond de depotoverdracht? Hierna hebben wij voor u de antwoorden op de belangrijkste vragen over dit thema gebundeld.
Algemeen over depotoverdracht
Wat kost een rekening/depotoverdracht naar flatex Bank AG?

flatex Bank AG brengt geen kosten in rekening voor de overdracht. In hoeverre er kosten bij de afgevende bank ontstaan, kunnen wij u niet zeggen. Wij verzoeken u daarom zich van tevoren hierover te informeren.

In de regel wordt een rekeningoverschrijving door Duitse kredietinstellingen echter gratis uitgevoerd.

Heeft deze ingevoerde informatie u verder geholpen?

Effectenhandel

U heeft vragen over de effectenorder, over direct trading buiten de beurs, over orders en extra limiet? Hierna vindt u antwoorden rond het thema effectenhandel.
Algemeen over de effectenhandel
Hoe kan ik een order verwijderen?

Om een order te verwijderen, gaat u naar uw orderboek en laat daar de openstaande orders weergeven. Klik achter de betreffende order rechts op het symbool met de „x“ resp. klik op het pijlsymbool aan de rechter zijde en selecteer "Annuleren". Het verwijderen van een order is kosteloos.

 

 

 

Heeft deze ingevoerde informatie u verder geholpen?
OTC - directe handel
Geen prijsaanvraag (enkel bij terugmelding via het webfiliaal)

De handelspartners stellen doorgaans voor alle aangeboden titels prijzen in. Daarvoor bestaat weliswar geen verplichting. In het geval van sterke koersschommelingen kan het ook gebeuren dat de handelspartner niet in staat is adequate koersen te bieden.

U heeft in dit geval de mogelijkheid opnieuw een prijsaanvraag te doen of over te gaan op een limiet-order.

Wij hopen u te hebben geholpen en zijn beschikbaar om uw vragen te beantwoorden.

Heeft deze ingevoerde informatie u verder geholpen?
Prijsaanvraag geweigerd (enkel bij terugmelding via het webfiliaal)

De weigering van een order kan verschillende redenen hebben. Het is mogelijk dat de geselecteerde specificaties niet overeenkomen met het huidige koersverloop of het bestaande volume van de geselecteerde categorie. Ook is het in principe mogelijk dat het geselecteerde effect uit de handel werd genomen of een kapitaalverrichting wordt uitgevoerd.

Er dient ook te worden opgemerkt dat in de rechtstreekse handel buiten de beurs alleen niet-bindende prijsindicaties worden verstrekt. Wanneer de knop "Uitvoeren" is bevestigd, wordt de eerste stap gezet bij het afsluiten van de order. De respectievelijke directhandelspartner moet nu beslissen of hij deze aanbieding bevestigt en de order hierdoor kan worden uitgevoerd. U kunt de orderstatus checken in het orderboek en indien gewenst een nieuwe prijsaanvraag indienen.

Wij hopen u te hebben geholpen en zijn beschikbaar om uw vragen te beantwoorden.

Heeft deze ingevoerde informatie u verder geholpen?
Waarom kan ik een nieuw uitgegeven effect niet buiten de beurs om verhandelen?

Bij nieuw uitgegeven effecten worden de gegevens door de emittent aan flatex Bank AG geleverd. Indien deze gegevens op de dag van uitgifte nog niet geleverd zijn, kan er pas de volgende dag gehandeld worden.

 

Heeft deze ingevoerde informatie u verder geholpen?

Aandeelhoudersvergadering en kapitaalverrichting

U zoekt naar antwoorden rond het thema aandeelhoudersvergaderingen en kapitaalverrichtingen? In het navolgende overzicht vindt u antwoorden op de belangrijkste vragen over deze thematiek.
Algemeen over aandeelhoudersvergaderingen en kapitaalverrichtingen
Waarom heb ik voor mijn aandelen op naam geen uitnodiging ontvangen voor de aandeelhoudersvergadering?

Bij aandelen op naam wordt de informatie over de aandeelhoudersvergadering rechtstreeks door de naamloze vennootschap toegezonden. In dit geval is de bestelling van de toegangskaarten ook rechtstreeks via de AG noodzakelijk.

 

Heeft deze ingevoerde informatie u verder geholpen?
Wat betekent scheidingsratio en inschrijvingskoers?

De scheidingsratio geeft aan hoeveel optierechten betrekking hebben op de "oude", d.w.z. zich in het bestand bevindende aandelen. Een scheidingsratio van 1:1 betekent dus dat u voor een oud aandeel een optierecht geboekt krijgt.

De inschrijvingskoers geeft op zijn beurt de relatie weer tussen het aantal optierechten en het aantal nieuwe aandelen waarop moet worden ingeschreven bij de kapitaalverhoging. Voorbeeld: Inschrijvingskoers: 2:1 betekent dat voor 2 optierechten een nieuw aandeel kan worden verworven.

 

Heeft deze ingevoerde informatie u verder geholpen?

Vaak gevraagd

Wat kost een rekening/depotoverdracht naar flatex Bank AG?
Zijn mijn investeringen bij u veilig?
Ben ik verplicht mezelf in een risicoklasse in te delen?
Wijziging referentierekening (alleen bij terugmelding via het webfiliaal + formulier)
Kan ik meerdere referentierekeningen opgeven?
Hoe kan ik een order verwijderen?
Prijsaanvraag geweigerd (enkel bij terugmelding via het webfiliaal)
Geen prijsaanvraag (enkel bij terugmelding via het webfiliaal)
Waarom kan ik een nieuw uitgegeven effect niet buiten de beurs om verhandelen?
Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
  • ©2019 flatex